Blog firmowy z systemem CMS

Uruchom bloga firmowego, pisz treści i zdobywaj nowych klientów. Zapomnij o stronie technicznej, to pozostaw nam i systemowi CMS PageEditor. Korzystaj z ponad setki przyjaznych dla blogerów funkcjonalności wraz z modułem SEO Plus, dzięki któremu Twoje treści będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google.

Blog firmowy, ważny element marketingu treści

Zapewne tak jak większość osób korzystających z Internetu poszukujesz informacji w wyszukiwarce Google celem rozwiązania problemu lub zaspokojenia ciekawości. Czytasz i oglądasz treści ulubionych marek. Studiujesz materiały pokazujące krok po kroku jak coś zrobić. Dzielisz się ulubionymi treściami ze znajomymi udostępniając je w social mediach. Subskrybujesz Newsletter ulubionego blogera. Wniosek dla Ciebie powinien być prosty, jeśli prowadzisz firmę warto opisywać swoją historię i dzielić się doświadczeniem, aby zwiększać świadomość klientów o produkcie lub usłudze. Klienci czekają na treści rozwiązujące ich problemy. Co istotne z punktu widzenia dystrybucji treści w Internecie, artykuły odpowiednio przygotowane i publikowane na blogu osiągają bardzo często wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google a ten jest liderem wśród wyszukiwarek. Blog firmowy to idealne miejsce do cyklicznej publikacji materiałów i prowadzeniadziałań z zakresu content marketingu

Przygotowanie bloga firmowego

Decydując się przygotowanie bloga firmowego powinieneś podejść do niego jak do każdego projektu, czyli nakreślić plan wdrożenia i plan rozwoju. Celowo nie używamy tu wyrazu strategia, ponieważ blog firmowy jako rozwiązanie powinien być częścią strategii komunikacji lub strategii content marketingowej. Blog firmowy to zaledwie narzędzie do publikacji treści, siłą jego będzie zawartość. 
Ponieważ blog firmowy to nic innego niż specyficznej konstrukcji strona internetowa, podczas wdrożenia bloga firmowego będziesz podejmować decyzje z zakresu:
- marketingu,
- grafiki użytkowej,
- użyteczności,
- technologii.
Idealnie więc będzie, jeśli Twój zespół będzie składać się z osób mających wiedzę i doświadczenie w wyżej wymienionych tematach.

Programy do tworzenia bloga firmowego

Myśląc o blogowaniu, pierwsze skojarzenie to WordPress lub Blogger.com. Jest ono trafne, patrząc na historię tego oprogramowania i pierwotne przeznaczenie. O ile Blogger.com pozostał środowiskiem bloggerów i tam pozostał o tyle WordPress poszedł dalej i stanowi rozwiązanie wykorzystywane nawet w e-commerce. Alternatyw dla obu programów jest dziś całe mnóstwo na przykłaf PageEditor. Przedstawiamy zasadnicze z naszej perspektywy podobieństwa i różnice  między WordPress, Blogger.com i PageEditor:
1. WordPress i Blogger.com są oparte na bezpłatnej licencji a PageEditor jest płatny,
2. WordPress i PageEditor wymagają wdrożenia a Blogger.com można "wyklikać" samodzielnie,
3. WordPress i PageEditor umożliwiają wdrożenie dowolnego szablonu a Blogger.com narzuca wybór spośród kilku ubogo wyglądających układów funkcjonalnych,
4. WordPress i Blogger.com nie posiadają struktury hierarchicznej bloga w przeciwieństwie do PageEditor. 
5. WordPress i Blogger.com nie wspierają klienta przerzucając na niego konieczność wdrożenia samemu lub zatrudnienia specjalistycznej firmy. PageEditor jest produktem firmy Honki, która od kilkunastu lat zajmuje się wdrożeniami serwisów WWW,
6. WordPress i Blogger.com nie tłumaczą całości interfejsu zakładając, że redaktorzy mają podstawową znajomość języka angielskiego. Interfejs PageEditor jest w całości w języku polskim.
7. WordPress i Blogger.com nie są produktami polskimi w przeciwieństwie do PageEditor.
Zanim dokonasz wyboru jednego z systemów zarządzania treścią do bloga, warto sprawdzić jak na żywo wygląda system i samodzielnie lub pod okiem specjalisty spróbować napisać artykuł. Na koniec procesu decyzyjnego zadaj sobie pytanie, co zrobisz kiedy strona bloga za 1,5 roku przestanie działać. Jeśli stać Cię na przestój 1-3 tygodni zanim znajdziecie chętnego do jej naprawienia, to nie ma sensu płacić za wsparcie. Ale jeśli blog ma znaczenie biznesowe, poszukajcie software house, który weźmie odpowiedzialność za poprawne działanie bloga przez wiele lat. 

Blog firmowy, wdrożenie krok po kroku

Krok pierwszy wdrożenia bloga, architektura informacji bloga
Aby blogowanie nie stanowiło problemu a redaktorzy z przyjemnością pisali i publikowali treści, należy narysować lub przygotować w formie listy strukturę bloga. Ma ona znaczenie przy wyborze systemu zarządzania treścią. Historia zna wiele przypadków, w których blog przysparzał czytelnikom, robotom wyszukiwarek i autorom bloga więcej problemów niż przynosił korzyści. Tak więc zbierz osoby z różnych działów zainteresowane publikacjami treści na blogu, zastanówcie się wspólnie nad tym, o czym chcecie pisać, usystematyzujcie tematy i nadajcie im kategorie. Porozmawiajcie o własnych doświadczeniach. Możliwe, że znajdą się wśród Was osoby, które już wcześniej tworzyły bloga lub mają własny, prywatny. To wszystko ma znaczenie szczególnie na początkowym etapie prac.
Pamiętaj o dobrym adresie dla Waszego bloga. W zależności od przyjętej strategii blog możesz umieścić jako podstronę w serwisie firmowym lub w osobnej domenie. 

Krok drugi wdrożenia bloga, wybór szablonu bloga
Blogi to typy serwisów WWW mający swoje charakterystyczne elementy. Typowy blog składa się najczęściej z 5 rodzajów szablonów (typów stron):

1. strony głównej bloga,
2. strony wpisu, inaczej artykułu,
3. strony kategorii z listą wpisów (artykułów),
4. strony z wynikami wyszukiwania,
5. strony o autorze bloga.

Zagłębiając się w sferę użyteczności strony głównej bloga, ta składa się z następujących elementów:

  • informacji o autorze strony (zdjęcie i opis),
  • listy ostatnich "Wpisów" czyli artykułów, gdzie najnowszy umieszczony jest w górnej części strony a starsze poniżej,
  • nawigacji z kategoriami (grupami tematycznymi), 
  • listy ostatnio dodanych wpisów,
  • listy najczęściej czytanych (popularnych) wpisów,
  • kategorii archiwum,
  • linków do mediów społecznościowych.

Choć układy funkcjonalne bloga można kształtować dowolnie, warto mieć na uwadze przyzwyczajenia użytkowników i nie wymyślać koła na nowo.

Krok trzeci, wdrożenie systemu CMS
Do PageEditor można wdrożyć dowolny szablon strony (np. blogowy), zatem możecie wybrać coś gotowego, dostępnego bezpłatnie w sklepach z szablonami stron WWW, kupić szablon bloga lub zlecić Honki Digital Agency przygotowanie i wdrożenie szablonu dedykowanego. Wybór należy do Was a uzależniony jest najczęściej od celu, w jakim blog ma być wykorzystywany, doświadczenia zespołu klienta, kontekstu (blog w ramach strony firmowej lub poza nią) oraz od budżetu.

Krok czwarty, zasilenie treścią bloga
Mając strukturę, plan pisania treści na bloga i wybrany system CMS, zaczyna się coś najprzyjemniejszego tj. umieszczanie treści online. To również etap mierzenia się z rzeczywistym systemem CMS, jego interfejsem i funkcjonalnościami. Mamy doświadczenie w kilkuset wdrożeniach WWW, stąd też proces wdrożenia serwisu WWW lub bloga został przez nas opracowany tak, aby oczekiwania klienta zgadzały się z rzeczywistością.

Krok piąty, uruchomienie produkcyjne bloga
Uruchomienie bloga poprzedzone jest weryfikacją poprawności działania bloga i systemu PageEditor w środowisku testowym. Pamiętajcie, warto wybrać takiego dostawcę systemu CMS, który zapewni Wam środowisko testowe zgodne ze środowiskiem produkcyjnym. Z naszego doświadczenia wynika, że w tej kwestii często pojawiają się błędy i rozbieżności podczas uruchomienia produkcyjnego Bloga.

Czy wiesz, że blogi pomagają w pozycjonowaniu?

Algorytmy Google w ostatnim czasie zostały tak zmienione, aby premiować wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania serwisy WWW (np. blogi), w których treści są wartościowe w danej kategorii lub branży. Nie jest to jednak tylko kwestia samego napisanego tekstu. Jest wiele czynników technicznych, na które Google zwraca uwagę. Jako autorzy PageEditor wiemy, które czynniki są dla Google ważne i rozwijamy aplikację tak, aby podpowiadała użytkownikom rekomendowane przez Google rozwiązania.
Zobaczcie artykuł z porównaniem darmowych modułów do pozycjonowania serwisów WWW. 

Rozwój projektu i wsparcie techniczne

Internet to środowisko podlegające ciągłej zmianie. Zmiany są pozytywne np. te związane z szybkością działania Internetu, ale też negatywne związane z bezpieczeństwem. Słynne stały się globalne włamania na dziesiątki tysięcy stron na raz. Najczęściej problem dotyczy popularnego na świecie systemu WordPress, którego wdrożenie jest relatywnie łatwe, ale również wyjątkowo niebezpieczne. Mając tego świadomość, warto wybrać firmę wdrożeniową, która nie tylko profesjonalnie wykona wdrożenie bloga z CMSem, ale również zadba o jego bezpieczeństwo i rozwój. W przypadku wdrożeń PageEditor i wybraniu z cennika optymalnego abonamentu, klienci otrzymują gwarancję działania systemu, aktualizacje, dbałość o bezpieczeństwo oraz wsparcie techniczne.

Jesteśmy dla Ciebie 24/7/365

Opowiedz nam o swoim projekcie, a zajmiemy się nim od A-Z.

NAPISZ DO NAS Najważniejsze zastosowania PageEditor